Reklamace
Reklamační řád společnosti
Reklamační adresa se liší od sídla majitele internetového obchodu. Pro bližší informace nás, prosím, neváhejte kontaktovat.
1. Vymezení pojmů
1.1. Prodávající: Nicol J. Goldman, Sokolovská 428/130, Praha 8-Karlín, 186 00, IČ: 08168440
1.2. Kupující: fyzická nebo právnická osoba, která uzavírá kupní smlouvu s Prodávajícím.
1.3. Spotřebitel: fyzická osoba, která při uzavírání a plnění Kupní
smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti
nebo v rámci samostatného výkonu povolání.
1.4. Zboží: movité věci, které jsou předmětem kupní smlouvy, zejména oděvy, obuv a oděvní doplňky.
1.5. Kupní smlouva: smlouva uzavřená mezi Prodávajícím a Kupujícím,
jejímž předmětem je povinnost Prodávajícího dodat Kupujícímu Zboží
a povinnost Kupujícího Zboží převzít a zaplatit Prodávajícímu sjednanou
kupní cenu.
1.6. E-shop: internetový obchod provozovaný Prodávajícím na internetové adrese www.for-man-shop.cz
2. Pravidla pro použití a řádnou údržbu Zboží
2.1. Základním předpokladem naplnění užitné hodnoty Zboží je vhodná
volba Zboží Kupujícím z hlediska jeho druhu, velikosti a účelu užití,
jakož i z hlediska potřeb Kupujícího.
2.2. Kupující je při výběru Zboží povinen zvážit materiálové
složení Zboží, a to zejména s ohledem na zamýšlený účel užití Zboží
a způsob jeho ošetřování.
2.3. Kupující bere na vědomí, že Prodávající nenese odpovědnost za
nadměrné opotřebení Zboží zapříčiněné výběrem nevhodné velikosti Zboží,
která neodpovídá potřebám Kupujícího (důsledky nadměrného namáhání
látky).
2.4. Kupující je povinen při užívání a údržbě Zboží respektovat
materiálové složení Zboží. Kupující bere na vědomí, že v rámci reklamace
nelze uznat vady Zboží, které jsou způsobeny nevhodným či nestandardním
způsobem užití nebo nevhodnou údržbou.
2.5. Kupující bere na vědomí, že záruční dobu nelze zaměňovat
s životností Zboží. Životnost Zboží je dána způsobem a intenzitou
užívání Zboží. Kupující bere na vědomí, že intenzivním užíváním může
dojít k poškození či zničení Zboží běžným opotřebením (vytvoření
"žmolků", vyšisování látky či jiným změnám materiálu v důsledku
intenzivního nošení, častého praní, sušení, žehlení), a to bez ohledu na
trvání záruční doby.
2.6. Kupující dále bere na vědomí, že Prodávající nenese
odpovědnost za změny Zboží či jeho vlastností v důsledku vlivu prostředí
nebo způsobu užívání Zboží Kupujícím (zejména používání nevhodných
deodorantů, působení potu, nadměrná intenzita užívání, nadměrné tření,
nadměrná zátěž - např. nošení těžkých předmětů v kapsách nebo nadměrné
zatížení peněženky, aktovky či etue, kontakt Zboží s ostrými hranami,
zejména hodinkami či šperky).
2.7. Vady Zboží způsobené mechanickým poškozením (např. vytržená
nit v látce, prasklý límeček na košili) lze uznat pouze v případě, že
Zboží tuto vadu mělo již při převzetí Zboží Kupujícím. Kupující je
povinen Zboží před jeho zakoupením na prodejně prohlédnout
a zkontrolovat, a to zejména s ohledem na to, zda Zboží nemá mechanická
poškození nebo jiné zjevné vady. Kupující bere na vědomí, že v případě,
kdy měl Kupující možnost Zboží fyzicky prohlédnout před jeho zakoupením
(tj. nejedná se o nákup prostřednictvím E-shopu), převzetím Zboží
Kupující potvrzuje, že Zboží nevykazuje mechanická poškození a nemá ani
jiné zjevné vady s tím, že na pozdější reklamace mechanického poškození
Zboží či zjevných vad Zboží nelze brát zřetel.
2.8. V případě nákupu Zboží prostřednictvím E-shopu je Kupující
povinen Zboží prohlédnout bezprostředně po převzetí Zboží
a zkontrolovat, zda Zboží nemá mechanická poškození nebo jiné zjevné
vady. Zjistí-li Kupující, že Zboží je jakkoli mechanicky poškozeno nebo
vykazuje jiné zjevné vady, je Kupující povinen Zboží reklamovat
nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne převzetí Zboží zakoupeného
prostřednictvím E-shopu. Kupující bere na vědomí, že na pozdější
reklamace mechanického poškození Zboží či zjevných vad Zboží zakoupeného
prostřednictvím E-shopu nelze brát zřetel.
2.9. Předpokladem pro zachování dobrého stavu Zboží a jeho dlouhé
životnosti je pravidelná a správná údržba. Při údržbě Zboží je nezbytné
postupovat dle symbolů uvedených na etiketě Zboží.
2.10. Kupující bere na vědomí, že další pokyny k užívání a údržbě
obuvi jsou uvedeny v záručním listu, který Kupující obdrží při zakoupení
obuvi. Kupující je povinen se s těmito pokyny seznámit a tyto
dodržovat.
3. Základní ustanovení o odpovědnosti Prodávajícího za vady Zboží
3.1. Vadou Zboží se rozumí zejména vada použitého materiálu nebo
vada způsobená nesprávným technologickým postupem při výrobě či použitím
nesprávné či nevhodné technologie výroby.
3.2. Kupující bere na vědomí, že za vadu nelze považovat změnu
Zboží či jeho vlastnosti, která vznikla v důsledku opotřebení Zboží
běžným užíváním, nevhodným způsobem užití, užitím Zboží k nevhodnému
účelu, nevhodnou nebo nedostatečnou údržbou, nadměrnou intenzitou
užívání, nevhodným výběrem velikosti Zboží, poškozením či jakýmkoli
zásahem ze strany Kupujícího či třetí osoby nebo v důsledku přirozených
změn materiálu, z něhož je Zboží vyrobeno. Kupující bere na vědomí, že
při posuzování reklamované vady je nezbytné brát v úvahu rovněž délku
a intenzitu používání Zboží.
4. Odpovědnost za vady, záruka ve vztahu vůči Kupujícímu, který je Spotřebitelem
4.1. Odpovědnost za vady Prodávajícího vůči Kupujícímu, který je
Spotřebitelem, se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb.,
občanský zákoník a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve
znění pozdějších předpisů.
4.2. Kupující je povinen prohlédnout Zboží bezodkladně po převzetí Zboží.
4.3. Prodávající odpovídá Kupujícímu, který je Spotřebitelem, za
to, že prodávané Zboží je při převzetí Kupujícím ve shodě s Kupní
smlouvou, zejména, že je bez vad. Shodou s Kupní smlouvou se rozumí, že
prodávané Zboží má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované,
Prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované, nebo na základě
jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti
pro Zboží takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních
předpisů, je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá
účelu, který Prodávající pro použití Zboží uvádí nebo pro který se Zboží
obvykle používá.
4.4. Není-li zboží při převzetí Kupujícím ve shodě s Kupní smlouvou
(dále jen "rozpor s Kupní smlouvou"), má Kupující právo na to, aby
Prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu Zboží uvedl do stavu
odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku Kupujícího buď
výměnou Zboží, nebo jeho opravou; není-li takový postup možný, může
kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny Zboží nebo od smlouvy
odstoupit. To neplatí, pokud Kupující před převzetím Zboží o rozporu
s Kupní smlouvou věděl nebo rozpor s Kupní smlouvou sám způsobil.
4.5. Rozpor s Kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců
ode dne převzetí Zboží, se považuje za rozpor existující již při jejím
převzetí, pokud to neodporuje povaze Zboží nebo pokud se neprokáže opak.
4.6. Nejde-li o Zboží použité, odpovídá Prodávající za vady, které
se projeví jako rozpor s Kupní smlouvou po převzetí Zboží v záruční době
(záruka).
4.7. Záruka se nevztahuje na opotřebení Zboží způsobené jejím
obvyklým užíváním. U Zboží prodávaných za nižší cenu se záruka
nevztahuje na vady, pro které byla nižší cena sjednána. Jde-li o Zboží
použité, neodpovídá Prodávající za vady odpovídající míře používání nebo
opotřebení, které mělo Zboží při převzetí Kupujícím.
4.8. Prodávající poskytuje na Zboží záruku v délce trvání 24
měsíců. Záruční doba začíná běžet od převzetí Zboží Kupujícím. Práva
z odpovědnosti za vady zaniknou, nebyla-li uplatněna v záruční době.
4.9. Práva z odpovědnosti za vady je Kupující povinen uplatnit bez
zbytečného odkladu, jakmile se vada objevila. Kupující bere na vědomí,
že bezdůvodná prodleva s uplatněním práv z odpovědnosti za vady
a případné užívání Zboží navzdory objevené vadě může způsobit zhoršení
vady Zboží a může být důvodem odmítnutí reklamace.
4.10. Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má Kupující právo, aby
byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a Prodávající je povinen vadu
bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady
neúměrné, může Kupující požadovat výměnu Zboží, nebo týká-li se vada jen
součásti Zboží, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může
Kupující žádat přiměřenou slevu z ceny Zboží nebo od smlouvy odstoupit.
4.11. Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby
Zboží mohlo být řádně užíváno jako Zboží bez vady, má Kupující právo na
výměnu Zboží nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší
Kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však Kupující
nemůže Zboží řádně užívat pro opětovné vyskytnutí vady po opravě (tj.
jestliže se stejná vada, která byla v záruční době již nejméně dvakrát
odstraňována, opětovně vyskytne) nebo pro větší počet vad (Zboží má
v době uplatnění nároku současně alespoň tři odstranitelné vady).
4.12. Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu
Zboží, má Kupující právo na přiměřenou slevu z ceny Zboží nebo může od
smlouvy odstoupit.
4.13. Má-li Zboží prodávané za nižší cenu nebo Zboží použité vadu, za
kterou Prodávající odpovídá, má Kupující místo práva na výměnu Zboží
právo na přiměřenou slevu.
4.14. Práva Kupujícího vyplývající z odpovědnosti za vady, včetně
záruční odpovědnosti Prodávajícího, uplatňuje Kupující v eshopu Prodávajícího.
4.15. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy
Prodávající obdržel od Kupujícího reklamované Zboží. Kupující je povinen
reklamovat Zboží kompletní, vyčištěné a hygienicky nezávadné.
Prodávající není povinen převzít reklamované Zboží, je-li Zboží
znečištěné.
4.16. Kupující prokáže nákup Zboží u Prodávajícího, jakož i včasnost
reklamace předložením nákupního dokladu. Nákup Zboží u Prodávajícího,
jakož i včasnost reklamace může Kupující prokázat i jiným věrohodným
způsobem.
4.17. Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy
Kupující po skončení opravy byl povinen Zboží převzít, se do záruční
doby nepočítá. Prodávající je povinen vydat Kupujícímu písemné potvrzení
o tom, kdy Kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace, jaký
způsob vyřízení reklamace Kupující požaduje; a dále potvrzení o datu
a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a o
době jejího trvání.
4.18. Prodávající rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech
do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená
podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady.
4.19. Prodávající vyřídí reklamace včetně odstranění vady bez
zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace,
pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Nebude-li
reklamace vyřízena ve lhůtě 30 dnů ode dne uplatnění reklamace nebo ve
lhůtě delší dohodnuté mezi Prodávajícím a Kupujícím, je to považováno za
podstatné porušení smlouvy a Kupující má právo na odstranění vady
dodáním nového Zboží bez vady nebo dodáním chybějícího Zboží, na
odstranění vady opravou Zboží, na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
odstoupit od smlouvy.
4.21. Nepřevezme-li Kupující Zboží ani ve lhůtě 30 dnů od uplynutí
lhůty dle čl. 4.20. tohoto Reklamačního řádu, vyzve Prodávající
Kupujícího k převzetí Zboží v dodatečné lhůtě 10 dnů, přičemž
Prodávající je oprávněn účtovat Kupujícímu náklady na uskladnění Zboží
v paušální částce 100,- Kč za každý den prodlení s převzetím Zboží
počínaje uplynutím dodatečné 10denní lhůty stanovené ve výzvě k převzetí
Zboží. Je-li Kupující v prodlení s převzetím Zboží déle než 6 měsíců
ode dne doručení výzvy k převzetí Zboží, je Prodávající oprávněn dle své
volby zajistit likvidaci Zboží, s čímž Kupující souhlasí, anebo Zboží
prodat jako Zboží použité, přičemž tuto skutečnost bez zbytečného
odkladu oznámí Kupujícímu a utržené finanční prostředky po započtení
nákladů na uskladnění a prodej Zboží vyplatí Kupujícímu na jím určený
bankovní účet, popř. v hotovosti.
4.22. Kupující je oprávněn obrátit se se stížností či s návrhem na
řešení sporu s prodávajícím mimosoudní cestou na Českou obchodní
inspekci, která je dozorovým a kontrolním orgánem státní správy.
Podrobné informace o kontrolních pravomocích České obchodní inspekce
lze nalézt na adrese: https://www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/.
V případě, že dojde mezi Prodávajícím a Kupujícím, který je
Spotřebitelem, ke vzniku spotřebitelského sporu z Kupní smlouvy nebo ze
smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou
dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového
sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů,
kterým je:
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát - oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2
E-mail: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz
Kupující, který je Spotřebitelem, může využít rovněž platformu pro
řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
5. Závěrečná ustanovení
Tento reklamační řád nabývá účinnosti 01. srpna 2020. Změny reklamačního řádu vyhrazeny.